کد آهنگ پیشواز همراه اول اخراجی ها – محمد اصفهانی - محمد اصفهانی

اخراجی ها فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی مسعود ده‌نمکی و تهیه کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز ، محصول سال ۱۳۸۵ است و بسیار فیلم محبوب و پرطرفدار بین بیننده‌ها بوده.

اخراجی‌ ها پس از دو مستند فقر و فحشا و کدام استقلال؟! کدام پیروزی؟! نخستین فیلم داستانی ده‌نمکی است. کتاب اخراجی‌ها یک سال پس از ساخت این فیلم به چاپ رسید. این فیلم همچنین پر فروش‌ترین فیلم در سال ۱۳۸۶ شد.

خلاصه داستان اخراجی ها

مجید از اراذل جنوب تهران عاشق دختر پیرمرد عارفی به نام میرزا می‌شود. میرزا شرط ازدواج مجید و دخترش را سر به راه شدن او می‌داند. مجید تصمیم می‌گیرد برای اثبات سر به راه شدن خود به جبهه برود که بقیه دوستانش نیز همراه او می‌شوند. برای حضور آنها در جبهه، مخالفت‌هایی وجود دارد اما با ضمانت میرزا و یکی دیگر از رزمنده‌ها آنها به پادگان آموزشی می‌رسند. مجید به همراه دسته‌ای از دوستان خودش به جبهه می‌روند. هدف هر کدام از افراد گروه به نوبه خود بامزه و با توجه به زمانی که فیلم داستان خودش را روایت می‌کند عجیب هستند. ماجراهایی که برای این گروه از رزمنده‌ها در سفرشان اتفاق می‌افتد و بازی بسیار خوب تمامی بازیگران، اخراجی‌ ها را به یک طنز جنگی فراموش نشدنی تبدیل کرده‌است.

بازیگران
اکبر عبدی
کامبیز دیرباز
ارژنگ امیر فضلی
علی اوسیوند
محمدرضا شریفی نیا
نیوشا ضیغمی
امین حیایی
عبدالرضا اکبری

محمدمهدی واعظی معروف به محمد اصفهانی (زادهٔ ۱۴ تیر ۱۳۴۵ در تهران)، پزشک، خواننده و آهنگساز پاپ و سنتی ایرانی است. او از خانواده‌ای اصالتاً اصفهانی در تهران به دنیا آمد. محمد اصفهانی از دانشگاه علوم پزشکی ایران به سال ۱۳۷۶ فارغ‌التحصیل شد. او با بهره‌مندی از مکتب محمدرضا شجریان و علی جهاندار موسیقی ایرانی آموخت. اصفهانی ابتدا با اجرای آثاری روی اشعار شعرای معاصر مانند فریدون مشیری و همچنین اجرای تیتراژ سریال، پا به عرصه خوانندگی گذاشت.